strikket sommershorts

Jeg ble så glad da jeg fant denne oppskriften på ministrikk.no. Enkel og tradisjonell i designet kombinert med et moderne smalt snitt på shortsen. Eldre shortsoppskrifter er ofte veldig baggy i beina mens denne er perfekt i snittet.

DSC_0388

Shortsen er relativt enkel å strikke. Det går en del garn med på grunn av mønsteret. Den er heller ikke strikket høyere bak slik som ofte gjøres med babybukser og shortser, dette på grunn av mønsteret, men shortsen har såpass høyt liv at det går fint uten.

Her har jeg brukt noe gammel garn jeg hadde liggende. Det grå er Trysil Babygarn, merinoull. Det hvite er Pickles 2-tråds abuelita fra Pickles.

2 thoughts on “strikket sommershorts

  1. Dette er tidenes! Nydelige farger på denne! Men til neste; hVa tror du om å eventuelt korte ned på lengden fra skrittet og opp , og heller ha lenger ben? Kanskje blir gærent snitt da.

    Liker

    • Takk 🙂 Det tror jeg kan fungere bra. En kan evt. legge inn noen ekstra runder bak før mønsteret begynner slik at den ikke blir for kort i livet men så gjøre den en firkant kortere fra skrittet og opp og en firkant lengre i beina. Tror det hadde blitt kjempefint!

      Liker

Legg igjen en kommentar

