høstens kuleste ullbukse

De siste ukene av permisjonstiden tilbringes i Spania, og hva er vel ikke bedre enn litt ullstrikk i varmen? Nicolas har for lengst vokst ut av babyullbuksene fra ifjor, derfor var det på tide å strikke noen nye. Jeg falt pladask for simpelthen buksen fra Paelas da jeg så mønsteret i sommer, er den ikke fin?

IMG_5911

I oppskriften anbefaler de garnet Babysilk fra Du Store Alpakka. Det er et silkemykt garn med mange gode kvaliteter, men jeg ønsket en litt røffere bukse og valgte derfor Tumi fra Rauma. Har lenge hatt lyst til å prøve dette garnet og jeg ble ikke skuffet. Det er 50% alpakka og 50% ull. Det er mykt og godt samtidig som det er såpass mye struktur i garnet at buksen holder formen.

IMG_5917

Grått og oransje er en av mine absolutt favorittkombinasjoner. Her passet det perfekt med en liten oransje sløyfe i livet. Kanskje bytter jeg til en snor til vinteren. Legg merke til lommene i siden, det gjør buksen veldig kul. Buksen er strikket i størrelse 2 år men  passet perfekt på Nicolas som er 10 måneder. Dette tror jeg blir høstens favorittplagg.

Mønsteret koster 45 kroner og du får det på http://www.paelas.com

8 thoughts on “høstens kuleste ullbukse

  1. Tilbaketråkk: Bestillingsstrikk til tvillinger | vrangt

  2. Tilbaketråkk: rust | vrangt

Legg igjen en kommentar

