en hjemmesydd seleshorts

Seleshorts er mitt absolutte favorittplagg til de små. Fungerer likebra som sommershorts som med stilongs under på kaldere dager. Denne er sydd med et mønstret motiv fra stoff og stil, men kunne nok vært enda finere i ensfarget grå eller sort.

DSC_0365

Denne varianten er sydd etter oppskrift fra Sewset. Jeg gjorde en del justeringer underveis blant annet smalnet jeg beina en del i forhold til den originale oppskriften. Jeg droppet også linningen foran på buksen. Det er en forholdsvis lett oppskrift som de fleste kan få til.

Knappene er fra min morfars gamle firma, Døhlie tekstil. På knappene står det «for gentlemen» – et ekte klenodium.

 

 

Legg igjen en kommentar

