Ny picklesbok

Ikveld har det vært lansering på pickles’ nye strikkebok «Voksne ingen adgang. 60 fine strikkeoppskrifter». Vin, goodiebags og boka på rabatt trakk en hel haug med osloborgere til butikken i markveien.

IMG_6169.JPG

Etter en kjapp titt gjennom boken synes jeg den lover veldig godt. Den er delt opp i fem tema; ville vesten, til seters, brød og sirkus, på galeien og slott og palass. Det er både gode tradisjonelle plagg som babydress, romper, teppe og jakke samt mer spesiell design som cowboy-kjole og ponchogenser. Boken er gitt up på gyldendal og har fått en proff og kul grafisk profil.

IMG_6177-0

Det jeg kanskje liker aller best med pickles er de detaljerte og gode oppskriftene. I andre strikkeoppskrifter synes jeg ofte det er knapt forklart og man må telle masker for å få mønster til å gå opp. De pickles oppskriftene jeg har testet hittil har derimot vært meget godt forklart. De er også delt opp etter nybegynner, litt øvet og øvet.

Boken får du kjøpt på butikken i markveien eller på nett: www.pickles.no
Jeg gleder meg til å teste oppskriftene!

Legg igjen en kommentar

