jakke og romper fra guttestrikkeboka

Ulljakker får man ikke nok av, ikke en god gammeldags romper heller. Disse er strikket etter mønster fra guttestrikkeboka, inspirert av et gammelt mønster.

DSC_0370

DSC_0397

Jeg er ganske fornøyd med dette mønsteret. Det er enkelt og kjempefint. Oppskriften på romperen var dog litt knotete skrevet. En må regne og telle ganske mye for å få mønsteret til å stemme nederst ved beina. Det beste med jakken er den høye halsen som varmer godt på små halser.

IMG_6353Pappa kom forleden med en stor pose knapper som hans onkel hadde tatt vare på. Gode gammeldagse bestefarknapper, som jeg kaller dem. De passet perfekt til den militærgrønne fargen jeg hadde strikket i. Jeg har brukt Pickles Cash-kid, et fantastisk fint garn som desverre er utgått. Blandingen 85% Kashmir og 15% Mohair gjør jakken varm og silkemyk.

DSC_0398

Tusen takk til Berglijot Kveim som sendte meg 2 nøster i posten da jeg var gått tom for garn og det ikke var fler å få i butikken. Fantastisk hyggelig når slike overaskelser kommer! Takk også til Ida og Nina som jeg fikk 2 nøster av hver.

 

4 thoughts on “jakke og romper fra guttestrikkeboka

  1. Tilbaketråkk: votter i perlestrikk | vrang

  2. Tilbaketråkk: Rillestrikket raglansjakke med hette | vrangt

Legg igjen en kommentar

