votter i perlestrikk

Nicolas trengte et par tykke votter til turer i vogna. Jeg hadde litt restegarn igjen av Pickles Cash Kid, en nydelig blanding av Kashmir og Mohair, fra en jakke og romper jeg strikket ifjor.

IMG_6587

Disse er strikket på frihånd, dobbel tråd på pinne 6. Må ærlig innrømme de er inspirert av vottene fra Paelas vintersett, selvom jeg ikke har brukt den oppskriften. Til i-corden har jeg brukt min nyanskaffede «knitting mill», en liten strikkemaskin altså, som lager i-cord på 1-2-3. Jeg har brukt et tynt picklessgarn i kontrasterende lys grønn.

IMG_6588

Legg igjen en kommentar

