Kjappstrikka påskepynt: eggevarmere

Jeg varmer opp til påske med å tilbringe palmehelgen på hytta i Valdres. Årets påskepynt strikket jeg fredag kveld etter inspirasjon fra et engelsk strikkeblad som jeg fikk med meg fra London for noen uker siden.

IMG_6884Oppskrift:

Eggevarmerne er strikket som toppluer. Jeg har brukt restegarn av litt ulik type og strømpepinner str. 3. Antall masker: 32.

Runde 1-4: 1r,1v ut runden
Runde 5-8: r ut runden
*Fellerunde: Strikk til det er 2 m på pinnen, strikk 2 sammen. 1 runde rett*
Gjenta fra * til * til du har 3 masker igjen på hver pinne. Snurp sammen.
Lag toppdusk og fest tråder.

IMG_6886

IMG_6885

 

 

Legg igjen en kommentar

