stripete t-skjorte i lingarn

Etter innkjøp av boken strikk til smårollinger av bloggerne bak gustav og berta har jeg knapt tittet på noen andre oppskrifter. Så utrolig mange fine oppskrifter det er å finne i denne boken! Førstevalget falt på denne nydelige stripete t-skjorten.

IMG_7138

Anbefalt garnvalg er bomull, men jeg hadde lenge hatt lyst til å prøve ut et lingarn og fant ut at dette var en fin anledning. På husfliden anbefalte de garnet Pelini fra PT (Rauma) så da måtte jeg selvfølgelig teste det. Det er en blanding av 50% pima bomull og 50% lin. Jeg har valgt hvit (farge 00) og en lys grønnblå (farge 891). Garnet kan vaskes på 60 grader i maskin og var veldig godt å strikke med synes jeg. Ble jevnt og trådene delte seg ikke. Kan absolutt anbefales.

IMG_7141T-skjorten har knappeåpning på den venstre skulderen. Her har jeg brukt noen gjennomsiktige knapper jeg hadde liggende fra tidligere. Ville ikke forstyrre de fine fargene i selve plagget med fargede knapper. Ellers er oppskriften veldig grei med rillestrikk, glattstrikk og helt vanlig raglanfelling. Gleder meg til å ta denne i bruk på Nicolas i sommer.

2 thoughts on “stripete t-skjorte i lingarn

Legg igjen en kommentar

