babynest

Nå som lillebror snart melder sin ankomst var det på tide å sy et lite babyrede eller babynest som det ofte blir kalt. Jeg hjalp en venninne å sy et slikt ifjor da hun fikk en liten gutt så dette er det andre jeg prøver meg på. Jeg hadde ikke et slikt da Nicolas ble født men hører fra mange venninner at babynestene er helt geniale. Som kjent sover babyer bedre hvis de har det litt tett rundt seg.

Babynest/babyrede

Babynest/babyrede

 

Når babyen blir litt større kan du løsne anorakksnoren slik at endene peker nedover og du får lengre plass til beina.

Jeg har brukt oppskrift og instruksjoner fra flinke Christina sin blogg. Av materiale har jeg brukt mønstret stoff til yttersiden og bomullslerett til innsiden, samt anorakksnor, snorstopper, kantbånd, platevatt og fyll. Alt er kjøpt hos stoff og stil.

Redet kan snus og brukes på begge sider

Redet kan snus og brukes på begge sider

Trenger du inspirasjon søk på #babynest på instagram så finner du utrolig mange fine versjoner. Jeg liker godt de som har brukt samme stoff på innside og utside med et fint kantbånd. Da blir kommer mønsteret på kantbåndet mere frem.

 

 

Legg igjen en kommentar

