Bursdagsgave til en 2-åring: sommershorts i bomull

Min nevø Holger ble 2 år nå i juni og i den forbindelse strikket jeg denne bomullsshortsen i gave. Oppskriften er fra boken strikk til smårollinger av Gustav og Berta. Anbefalt garn er alpakka, men jeg tenkte den kom til bli like så fin i bomull. Dette er en god og lett oppskrift på shorts og du trenger kun 2 nøster til størrelse 2 år.

IMG_7076

Jeg har brukt garn fra PT Petunia fra Raumagarn her. Må si meg veldig fornøyd med dette garnet. En hører mye om at det er vanskelig å strikke pent med bomullsgarn, at det deler seg og rillene i rillestrikk ikke blir pene og jevne. Jeg må si jeg synes petunia-garnet var godt å strikke med og at det ble jevnt på selve shortsen. Noen andre som har lyst til å dele erfaringer med strikk i bomullsgarn? Det gjenstår selvfølgelig å se hvordan plagget holder seg etter bruk. Holger er en tøffing som sjelden lar seg stoppe så jeg vet at denne kommer til å bli slitt!

IMG_7075

3 thoughts on “Bursdagsgave til en 2-åring: sommershorts i bomull

  1. Hei! Så link til bloggen din via instagram:) Fin bomullsshorts du har strikket. Et fint plagg nå når sommeren kommer. Jeg syns bomullsgarn er fint å både strikke og hekle med, men da er det viktig med et garn i god kvalitet tenker jeg, som garn fra Pt eller Sandnes. Romperen jeg har strikket nå ble jevn og fin i Mandarin petit.

    Liker

Legg igjen en kommentar

