Bestillingsstrikk til tvillinger

Våre gode venner Christer og Eline har akkurat fått tvillinger, en gutt og en jente. De ønsket seg kjappstrikka drakt fra Paelas til tvillingene og spurte om jeg ville strikke til dem. Det ville jeg selvfølgelig.

IMG_7475

Jeg har brukt merinoull fra sandnesgarn og strikket i størrelse 0-6 måneder og det gikk bare med litt over et nøste til drakten. Dermed var det nok restegarn igjen til å strikke en hjelmlue til hver også. Jeg valgte denne tøffe varianten fra heftet babystrikk på pinde 3,5 – 4 av Lene Holme Samsøe. Det får du på de fleste strikkebutikker. Liker veldig godt denne varianten med en runde vrangstrikk hver fjerde runde slik at du får striper.

IMG_7476
Jentene fra Paelas har utrolig mange fine mønstre på nettsiden. En favoritt her hos oss har vært simpelthen bukse, som du kan lese om her. De feirer i disse dager 1års dag og kommer med strikkebok til høsten. Bare å glede seg med andre ord!

De nyankomne får også smokkesnor med navn. Se mitt tidligere innlegg om hvordan en lager smokkesnorer hvis du er interessert i dette.

IMG_7477

Legg igjen en kommentar

