barselgave: hjelmlue og votter

 

Nok en liten barselgave. Det er babyboom i vennekretsen – babyene kommer som perler på en snor dette året. Til denne lille gutten, som bor rett oppi gata for oss, har jeg laget en hjelmlue og votter. Jeg har brukt oppskriften fra Lene Holme Samsøe sitt hefte babystrikk på pinne 3,5-4. Istedenfor en omgang vrangt har jeg lagt inn en omgang med blå i rettstrikk. Jeg har brukt babyull lanett fra sandnesgarn som jeg hadde liggende fra et annet prosjekt. Disse små babyluene er perfekte til å kvitte seg med litt restegarn. De blå stripene er strikket i Abuelita 3-tråds merino fra pickles. IMG_7686

 

De siste dagene har jeg begynt å høre strikkepodcasten til Marthe og Marthe. Den kan absolutt anbefales. Selvom jeg helst skulle sittet stille og strikket mens jeg hørte på disse flinke jentene så har det heller blitt en fast følgesvenn på trilletur med Elliot. Podcasten handler om alle mulige temaer knyttet til strikking, teknikker, mønster, garntyper, hælstrikk, strikkebøker osv. Jeg har hatt stor glede av å høre på disse jentene, og kan absolutt anbefale den til alle strikkeglade der ute. Du finner podcasten på itunes eller på nettsiden deres her.

 

Legg igjen en kommentar

