lillebrorstrikk

Det har blitt litt lillebrorstrikk de siste ukene. Her er noen av småplaggene lillebror har fått: En bleiebukse i restegarn fra hentesettet, babyull lanett fra sandnesgarn. IMG_8199

Nok en arvestrikk på bildet under. Det nydelige hentesettet i hvitt med knapper-bak genser og sokker fikk vi av en god venninnes mamma fra Spania da Nicolas ble født. Nå de første månedene har lillebror brukt dette masse.

IMG_8201Den hvite hjelmluen var noe av det første jeg strikket etter Elliot var født. Passformen på hjelmluene er så fine til de aller minste, de sitter godt på og vrir seg ikke like mye som andre luer når babyene rører på hodet. Som vanlig har jeg brukt oppskrift fra hefte «babystrikk på pinne 3,5-4» av Lene Holme Samsøe, en av mine favoritter. Garnet er babyull lanett fra sandnesgarn. Vottene var en gave vi fikk til Elliot fra en venninnes mamma, er de ikke skjønne?

IMG_8254

Tilslutt denne gutteluen som jeg har strikket før. Synes den ble så fin sist at jeg var nødt til å strikke en til Elliot også. Oppskriften på denne finner du i boken «strikk til smårollinger» av Gustav og Berta. Den heter «guttelue». Her har jeg brukt Cottonmerino fra Drops som er et mykt garn i halvparten bomull og halvparten merinoull. Perfekt til babyluer.

IMG_8253

Legg igjen en kommentar

