Strikk til Hjelp flyktningene 

Igår leverte jeg en stor pose med hjemmestrikk til Hjelp flyktningene på Sogn i Oslo. Mottakene i Asker og Bærum hadde fått så mye at det ikke var behov for mer. På Sogn kan du levere både tøy og leker. Der blir det sortert og kjørt ut til mottak etter behov. Ønsker du å hjelpe til så se facebooksiden deres for informasjon. De trenger folk både til sortering, mottak og utkjøring. Nicolas ble med meg og hadde plukket ut en bil fra samlingen som han ga.

Litt om hva jeg hadde med:

Jeg strikket et rilleteppe av restegarn jeg hadde liggende. Jeg brukte oppskriften sikk-sakk-teppe fra pickles. Fargekaos, ja!

IMG_8315

Nina og Ida, mine kjære strikkevenner bidro også med masse fint fra dem og deres familier: Sokker, pledd, luer, kjempefine bukser og jakker. Bare se her:

strikk og foto: Ida

 

strikk og foto: Nina

Vi brukte lapper fra Warm Greetings hvor du fyller ut hva sags plagg det er, størrelse og hvem som har laget det.

I tillegg ble det noen småplagg fra gaveskuffen:IMG_6872IMG_6825

IMG_8255

 

Legg igjen en kommentar

