knappeskjerf

Nå som høsten kommer er det godt med et skjerf eller to også for de minste. I høst har jeg laget flere versjoner av knappeskjerf, designet av Marianne Bjerkman. Mønsteret ligger gratis på hennes ravelry-konto. Du kjenner henne kanskje som knitsandpieces på instagram. Det er en profil det er vel verd å sjekke ut, hun lager utrolig mye fint!

Denne gule versjonen er strikket i drops alpakka og den er i str. 1-5 år. Denne skal Nicolas få slite ut i høst. Jeg er veldig svak for gulfargen drops har funnet fram til her, perfekt til høsten. Det har også blitt et par blå versjoner, blant annet en som er gitt i 2-års gave til en av Nicolas sine beste venner Oscar.

Oppskriften finnes i størrelsene 1-5, 6-12 år og voksen. Kunne faktisk gjerne tenke meg et slikt et selv også. Jeg har valgt å bruke dobbel perlestrikk som mønster, men det følger også oppskrift til en glattstrikket versjon eller en med popcornkuler. Like kule alle tre.

Knappeskjerf og pilotlue

Knappeskjerf og pilotlue

Pilotlua er strikket etter oppskrift fra klompelome. Se mitt tidligere innlegg om denne tøffe gutteluen her.

Advertisements

3 thoughts on “knappeskjerf

  1. Utrolig pene, igjen tusen takk på vegne av Oscar! Gjør antrekket så mye kulere, og akkurat det som trengs i disse kalde høstdager! (OG dras ikke av! :D) Topp gave, mao!

    Likt av 1 person

  2. Hei😊Tenkte jeg skulle prøve meg på knappeskjerfet, men trenger det i mindre størrelse. Tror du jeg kan halvere antall masker og få til et skjerf til Alma, som nå er 5 mnd?

    Likt av 1 person