Oslo-anorakk

Enhver liten Osloboer må ha denne her, en klassiker. Jeg mener selvfølgelig Oslo-anorakken fra Pickles. Den er så enkel men samtidig så fin, rillestrikk og rettstrikk på pinne 5 gjør den til et raskt prosjekt også. Veldig fin passform og morsom å strikke. Elliot var førstemann i hus her til å få sin versjon. Jeg har hatt tjukk abuelita garn liggende til denne helt siden i høst i grått og blått. Jeg ville gjerne at den skulle passe nå resten av vinteren, så jeg valgte str 6-12 mnd. Så hadde jeg ikke pinne 5 og tok 4,5 isteden og dessverre så passer anorakken bare med et nødskrik. Håper den holder til over påske. Stor fare for at denne går i arveskuffen til fetter H som allerede er ganske full.

DSC_0560

Abuelitagarnet er silkemykt og veldig godt å strikke med, men synes det holder seg dårlig over tid. Det loer og tover seg fort. Kan ikke si jeg er så fornøyd etter en stund i bruk. Noen andre som har erfaringer med dette? Jeg har allerede en ny anorakk på pinnene, to stykk står på planen som skal være gaver til de to kule guttene vi skal besøke i santa Barbara om ikke lenge. Jeg gikk for drops Nepal denne gangen, som jeg ser mange andre har strikket anorakken i. Det kjennes ikke så mykt på nøstet, men håper det blir bedre etter skylling.

2 thoughts on “Oslo-anorakk

Legg igjen en kommentar

