#krabbebukse oppskrift

Nå er endelig oppskriften til #krabbebukse klar og ligger til salgs hos www.knitbyyou.no. Denne strikkes i drops merino ekstra fine på pinne 4 og den finnes i størrelse 3, 6, 9 mnd og 1 år. Den har rillestrikk på knepartiet slik at den skal være litt ekstra robust for de som øver på å krabbe. Inspirasjonen til denne kom etter Elliot begynte å stå på alle fire og gynge dagen lang. Det er fascinerende å se hvordan de små utvikler seg og finner ut av stadig nye bevegelser helt av seg selv. Elliot står nå i krabbestilling og setter seg opp derfra. Han beveger på beina men har ikke funnet ut at han må flytte på armene enda for å komme seg framover. Jeg håper han venter en liten stund til med å knekke den koden.

Krabbebuka har fått linning med gylf for å gi den særpreg. Synes det ble en fin løsning. Den festes med en knapp i livet og evt en knapp midt på gylfen om ønskelig. Dette er en forholdsvis lett bukse å strikke så den passer godt for nybegynner/lett øvet.

Nå som våren kommer kan denne være fin å strikke i et blandingsgarn, ull og bomull, for eksempel Lerke fra Dale. Pass på at du får riktig strikkefasthet og juster evt. pinnestørrelse.

Jeg blir veldig gla hvis du viser meg resultatet, bruk #krabbebukse og @vrangt på instagram. God strikk!

357262-dd5b2fc6866f4db298ab5366a36bcc4c

DSC_0510

Reklamer

Twitter-bilde

Google+-bilde